Sigge Cykel
Org. nr: 556194-0759
Siktgatan 11
162 50 Vällingby
Telefon: 08-87 01 45
E-post: info@siggecykel.se
Företaget har sitt säte i Vällingby och ovan står kontaktuppgifter och registrerade bolagsuppgifter.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturering- och leveransadress.
Är något fel i din orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@siggecykel.se.
Betalning
I vår fysiska butik kan du betala med följande betalningsalternativ:
- Kontant
- Kort (Mastercard, Visa, American Express)
- Swish
- Delbetalning/faktura via Resurs Bank
I vår webbshop kan du betala med följande betalningsalternativ:
- Butikens betalningsalternativ (endast vid hämtning i butik)
- Kortbetalning via Klarna
- Delbetalning via Klarna
Priser
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.
Leverans
Våra normala leveranstider är 1-3 vardagar.
OBS! Beställningar lagda på helger samt helgdagar, behandlas första vardagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå kontakta oss på e-postadress: info@siggecykel.se.
Retur och ångerrätt
Vid köp av varor på vår webbplats har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Du ska inom 14 dagar returnera produkterna till oss. Du står för returfrakten, leverans och skick på produkterna vid retur, varorna bör därför skickas väl paketerade. Det är viktigt att alla etiketter sitter kvar på plaggen med originalfästen, samt att produkterna är oanvända.
Vid bokning av produkter på webbplatsen som betalas i butik gäller konsumentköplagen.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, läs mer här.
Reklamation och klagomål
Vi kontrollerar alla produkter innan dessa lämnas över till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den mottages åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Klagomålet ska meddelas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Du måsta alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Eventuella defekta varor reklameras i första hand i butik eller via mail info@siggecykel.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen.
Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se.
Ansvarsbegränsningar
Vi tar inte ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa kan exempelvis vara förminskad eller utebliven leverans från leverantör, arbetskonflikt, myndighetsbeslut m.m.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.